تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار
سرخط خبرها

قیمت هرشانه تخم‌مرغ در مشهد به ۳۵ هزار تومان رسید | تخـم طـلا!

  • کد خبر: ۵۱۱۷۵
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
قیمت هرشانه تخم‌مرغ در مشهد به ۳۵ هزار تومان رسید | تخـم طـلا!
پس از گرانی مرغ و حواشی آن در بازار، حالا نوبت به عرض‌اندام و جولان تخم‌مرغ رسیده است. براساس مشاهدات میدانی، این روز‌ها قیمت هرشانه تخم‌مرغ به ۳۵ هزار تومان رسیده است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ پس از گرانی مرغ و حواشی آن در بازار، حالا نوبت به عرض‌اندام و جولان تخم‌مرغ رسیده است. براساس مشاهدات میدانی، این روز‌ها قیمت هرشانه تخم‌مرغ به ۳۵ هزار تومان رسیده است. تماس‌های متعدد مردمی با شهرآرا و درخواست پیگیری این جهش قیمتی، بهانه‌ای شد تا سری به فروشگاه‌های مناطق مختلف شهر بزنیم و از نزدیک، صحت‌وسقم ماجرا را بررسی کنیم. طبق این بررسی اجمالی از بازار، قیمت هرکیلو تخم‌مرغ از ۱۷ هزارتومان تا ۱۷ هزارو ۵۰۰ تومان در نوسان بود؛ گرانی و جهش قیمت ناگهانی‌ای که بیشتر فروشندگان مواد غذایی از علت آن آگاه نبودند و توزیع‌کنندگان را عامل اصلی گرانی این کالا می‌دانستند.

در ادامه در گفتگو با یکی از توزیع‌کنندگان تخم‌مرغ در مشهد، علت این جهش قیمت را جویا شده‌ایم. علی ازقندی با اشاره به اینکه قیمت توزیع تخم‌مرغ در خرده‌فروشی‌ها یک‌باره افزایش یافته است، گفت: قیمت تخم‌مرغ تحویلی به خرده‌فروشان در روز یکشنبه با افزایشی هزار تومانی، از ۱۵ هزارو ۱۰۰ تومان به ۱۶ هزار تومان رسید. ازغندی افزود: این روند افزایشی از چهارشنبه هفته گذشته شروع شده است. با اینکه قیمت پخش تخم‌مرغ هفته گذشته در کانال ۱۴ هزارتومان قرار داشت، حالا زمزمه‌های ورود آن به بیش از ۱۷ هزار تومان به گوش می‌رسد.


تاثیر گرانی نهاد‌ها بر قیمت تخم مرغ

وی تولیدکنندگان را عامل اصلی افزایش قیمت این محصول دانست و افزود: توزیع کنندگان تأثیری بر افزایش قیمت‌ها نمی‌گذارند و تا جایی که در نوسانات اخیر، حاشیه سود پخش‌کنندگان از حدود هزار تومان در هرکیلو تخم‌مرغ، به ۲۰۰ تومان کاهش پیدا کرده است.

یکی از تولیدکنندگان تخم‌مرغ نیز با با اشاره به اینکه قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری از کیلویی ۱۲هزار تومان به ۱۳هزارو ۲۰۰ تومان افزایش یافته است، افزود: در پنج روز گذشته، دولت قیمت هرکیلوگرم ذرت را از هزارو ۵۰۰ تومان به هزارو ۷۰۰ تومان و هرکیلوگرم سویا را از کیلویی ۲ هزارو ۷۰۰ به کیلویی ۳ هزارو ۲۲۰ تومان افزایش داده است. وی با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان با حداقل سود، این محصول را به توزیع‌کنندگان می‌دهند، ادامه داد: اگر تمهیداتی در زمینه توزیع خوراک دام اندیشیده شود، قیمت‌ها به تعادل خواهد رسید.


با گران‌فروشی برخورد می‌شود

در گام بعدی به‌سراغ سازمان صمت رفتیم تا از برنامه آن برای بازرسی بر گرانی این روز‌های تخم‌مرغ مطلع شویم. کارشناس‌مسئول اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ در یک ماه گذشته روند افزایشی داشته است، گفت: طبق بررسی‌های بازرسان سازمان صمت، قیمت تخم‌مرغ در اول آبان ۱۴ هزارو ۲۰۰ تومان بوده است و در ۲۷ آبان ۱۵ هزار تومان. این روند صعودی در اول آذر به ۱۵ هزارو ۵۰۰ تومان و هم‌اینک به بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

عباس اخوان افزود: ازآنجایی‌که این کالا دارای قیمت مصوب است و فروش بیش از نرخ مصوب تخلف محسوب می‌شود، قرار است طرح نظارت ویژه تخم‌مرغ در واحد‌های تولیدی و عرضه‌کننده این محصول در دستورکار بازرسان قرار گیرد و تخلفات پس از آمارگیری، روال قانونی تعزیرات حکومتی را طی کند.

اخوان ادامه داد: شهروندان هرگونه گران‌فروشی این محصول را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام کنند و با دریافت کد رهگیری، نتیجه این بازرسی به آن‌ها اعلام خواهد شد تا با نظارت دقیق بر تخلفات این حوزه بازار فروش تخم‌مرغ در روز‌های آینده کنترل شود. وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده، کیلویی ۱۴ هزارو ۵۰۰ تومان درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: با کمک شهرداری مشهد، ۱۱ پایگاه در شهر مشهد برپا شده است تا بازرسان، مناطق مختلف شهر را بهتر پوشش دهند و به‌زودی اثرات آن را در بازار مشاهده خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->